Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – 3 Δεκεμβρίου

Οι μαθητές μας μαθαίνουν, συνεργάζονται και δημιουργούν για έναν κόσμο χωρίς εμπόδια!

Στο σχολείο μας τιμήσαμε και φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μια ημέρα αφιερωμένη στο δικαίωμα όλων των ανθρώπων να ζουν με αξιοπρέπεια, ισότητα και συμμετοχή στη ζωή της κοινότητας. Στόχος μας ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα τις διαφορετικές μορφές αναπηρίας, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε ένα σχολείο ανοιχτό και προσβάσιμο για όλους. Οι μαθητές του τμήματος Γ1 παρακολούθησαν βίντεο με τη ζωή της Helen Keller και εμπνεύστηκαν από τη ζωή και την προσπάθεια της για μάθηση και προσωπική εξέλιξη. 


Στη συνέχεια μέσω της δραματοποίησης ακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες όπου οι μαθητές ενσάρκωσαν την Helen Keller και τη δασκάλα της Anne Sullivan σε διάφορες πτυχές της καθημερινότητας διαπιστώνοντας τη δυσκολία του εκπαιδευόμενου όταν αντιμετωπίζει κάποια σωματική αναπηρία αλλά και του εκπαιδευτή, ο οποίος πρέπει να καταβάλει τεράστια προσπάθεια. 
 
 
Στη συνέχεια, δημιουργήσαν αφίσα με μηνύματα συμπερίληψης, όπου οι μαθητές εργάστηκαν συλλογικά.


 

Οι μαθητές του Γ2, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, ανάγνωση βιβλίων, παρακολούθηση βίντεο και υπέροχες κατασκευές, αναγνώρισαν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι μοναδικοί με διαφορετικές δυνατότητες και ανάγκες. Οι δραστηριότητες καλλιέργησαν τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Προβληματίστηκαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, αλλά συγχρόνως τα άτομα αυτά μπορούν να πετύχουν σπουδαία πράγματα, όπως όλοι μας.

 



 

Οι μαθητές του Δ1 παρακολούθησαν ταινία με θέμα την μη αποδοχή, αρχικά, μιας μαθήτριας με αναπηρία από τους νέους συμμαθητές της.
Ακολούθησε συζήτηση για τα συναισθήματα που προκάλεσε η ταινία και στη συνέχεια οι μαθητές έγραψαν τη λέξη αποδοχή , με τη γραφή braille.



 
 
Με τη γραφή Braille ασχολήθηκαν αντίστοιχα και οι μαθητές του Δ2!



Με αφορμή τη σημερινή ημέρα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β1 και Β2 τάξης συμμετείχαν κι αυτοί σε μια σειρά βιωματικών δράσεων που στόχο είχαν να ενισχύσουν την ενσυναίσθηση, την κατανόηση και τον σεβασμό απέναντι στους συνανθρώπους μας που ζουν με κάποια μορφή αναπηρίας.


 

Τέλος, οι μαθητές της Α τάξης διάβασαν και επεξεργάστηκαν παραμύθι σχετικό με την αναπηρία, έκαναν βιωματικό- διαδραστικό παιχνίδι ρόλων, και παρακολούθησαν ταινίες. 


 

 



Ευχαριστούμε πολύ για την επιμέλεια των δράσεων τον δάσκαλο ειδικής αγωγής του σχολείου μας!