Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού

Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Σχολική Μονάδα: 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ - 9150007

Σχολικό Έτος: 2023 - 2024

Ημερομηνία Εξαγωγής: 15/06/2025

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας στεγάζεται σε ένα διώροφο επιβλητικό κτήριο που δεσπόζει στην βορειοανατολική πλευρά της πόλης. Ο μαθητικός του πληθυσμός ανέρχεται σε 220 μαθητές, εκ των οποίων 50 είναι μεταφερόμενοι μαθητές από οικισμούς που βρίσκονται σε απόσταση 5-10 χιλιομέτρων από την πόλη της Αμαλιάδας (Κρυονέρι, Αγ, Ιωάννης, Τσαφλέικα, Τσιχλέικα). Το σχολείο έχει πολυπολιτισμικά χαρακτηριστικά καθώς στο μαθητικό του δυναμικό περιλαμβάνοντασι 21 μαθητές ρομά και 24 αλλοδαποί. Το εκπαιδευτικό προσωπικό αποτελείται από 30 εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές, κάποιοι από τους οποίους δίδασκαν και σε άλλα σχολεία. Στους παραπάνω συμπεριλαμβάνεται και το ΕΕΠ (Ψυχολόγος και Κοινωνικός Λειτουργός) της ΕΔΥ του σχολείου μας. Στο σχολείο λειτούργησαν δύο τμήματα Ολοήμερου με 33 μαθητές καθώς επίσης και οι υποστηρικτικές δομές της ΕΑΕ (Τμήμα Ένταξης με έξι μαθητές) και 2 εκπ/κούς για Παράλληλη Στήριξη 3 μαθητών και έναν ΕΒΠ. Λειτούργησε επίσης Τμήμα Τάξης Υποδοχής (ΖΕΠ II) με 12 μαθητές.Πραγματοποιήθηκε επίσης ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες. Το βοηθητικό προσωπικό αποτελείται από μία καθαρίστρια και δύο σχολικούς τροχονόμους. Βασική στόχευσή μας είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης σχολικής μονάδας που να ανταποκρίνεται στιςνέες εκπαιδευτικές ανάγκες και προκλήσεις του 21ου αιώνα, θέτοντας τον μαθητή στο επίκεντρο των αλλαγών και σκοπεύοντας στη συνολική βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στόχος είναι ένα Σχολείο που επιδιώκει την εξωστρέφεια με τη διαμόρφωση ενός δημιουργικού και ανοικτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, την ευαισθησία για το περιβάλλον-αειφορία, τη βιωματικότητα και την ενεργό συμμετοχή, προωθώντας παράλληλα και ενθαρρύνοντας την καινοτομία σε κάθε έκφανση της σχολικής ζωής.Επίσης προτεραιότητα αποτελεί ο ενταξιακός χαρακτήρας του σχολείου που αξιοποιεί τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις προκειμένου να ανταποκριθεί στις διαφοροποιημένες ανάγκες και ικανότητες των μαθητών. Παράλληλα στους βασικούς προσανατολισμούς του σχολείου είναι η ψηφιακή αναβάθμιση και η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών για τον εμπλουτισμό των διδακτικών πρακτικών.Επιδιώκεται μέσα από τη δημιουργική συμμετοχή των μαθητών/τριών και την εμπλοκή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου η οικοδόμηση κοινότητας μάθησης και πρακτικής που θέτει στο κέντρο του ενδιαφέροντος τον μαθητή και τις ανάγκες του. Για την επίτευξη της συγκεκριμένης στοχοθεσίας υιοθετούνται σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές και ομαδοσυνεργατικές, ενεργητικές, διερευνητικές, και καινοτόμες προσεγγίσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες, ενδιαφέροντα και μαθησιακά στυλ των μαθητών. Επιπρόσθετα, η οικοδόμηση σχέσεων ισότιμης συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης, οι συμμετοχικές διαδικασίες, η καλλιέργεια κουλτούρας εξωστρέφειας, καινοτομίας και επαγγελματικής ανάπτυξης διαμορφώνουν τους όρους για την ενσωμάτωση συμπεριληπτικών αρχών κσι αειφορικών αξιών σε παιδαγωγικό και οργανωσιακό επίπεδο

και την ανάδειξη του σχολείου σε έναν εξελισσόμενο οργανισμό μάθησης.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Θετικό σχολικό κλίμα που χαρακτηρίζεται από ποιοτική και αποτελεσματική συνεργασία, αμοιβαία αποδοχή και εμπιστοσύνη.

Διάθεση για πειραματισμό, αναζήτηση βέλτιστων πρακτικών με στοιχεία καινοτομίας και εξωστρέφειας.

Ανάπτυξη αναστοχαστικών πρακτικών και ανατροφοδοτικών διαδικασιών.

Ενίσχυση οργανωσιακής δέσμευσης και συλλογικής αυτοαποτελεσματικότητας.

Σημεία προς βελτίωση

Αποτελεσματικότερη διαχείριση του χρόνου, συστηματική και οργανωμένη διαβούλευση, ανάπτυξη μηχανισμού

διάχυσης καλών πρακτικών και διευκολυντικού πλαισίου επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Διαμοιρασμός ηγετικών ρόλων και ενθάρρυνση των πρωτοβουλιών με βάση το μοντέλο της κατανεμητικής ηγεσίας.

Ενίσχυση της οργανωσιακής δέσμευσης και της συλλογικής κουλτούρας με την ανάπτυξη συνεργειών στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας.

Αναμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος μέσα από την κινητοποίηση εθελοντών και χορηγών.

Σημεία προς βελτίωση

Σημαντική επιβάρυνση της σχολικής λειτουργίας λόγω γραφειοκρατικού φόρτου.

Η έλλειψη σταθερότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού στις υποστηρικτικές δομές μειώνει την αποδοτικότητά τους.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Ενεργητικό ενδιαφέρον για αξιοποίηση ευκαιριών επαγγελματικής ανάπτυξης και τόνωσης της επαγγελματικής ταυτότητας.

Ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την οργάνωση βιωματικών σεμιναρίων σε ενδοσχολικό και διασχολικό επίπεδο.

Σημεία προς βελτίωση

Ενίσχυση του άτυπου mentoring και ενθάρρυνση της αλληλεπίδρασης με στόχο την διαμόρφωση κοινοτήτων

μάθησης.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

3

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Το πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας συμβάλει στην τόνωση της

συλλογικότητας και στην απόκτηση δεξιοτήτων συλλογικής διαβούλευσης. Βασικά

χαρακτηριστικά αποτελούν η διάδραση, εμπλοκή και η συνεχής αλληλεπίδραση.

Μέσα από τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης αναδεικνύονται τα ηγετικά

χαρακτηριστικά των εμπλεκομένων και η υλοποίηση αυτοαξιολογικών πρακτικών

ανοίγει ένα παράθυρο αυτονομίας για την σχολική μονάδα δίνοντας τη δυνατότητα

για παραγωγή εκπαιδευτικής πολιτικής και στρατηγικού σχεδιασμού.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Ανάπτυξη της συνεργασίας, της ανοιχτότητας και εξωστρέφειας της σχολικής μονάδας.

Αύξηση της οργανωσιακής δέσμευσης και της ετοιμότητας των εμπλεκομένων.

Λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του σχολικού περιβάλλοντος.

Ενίσχυση της αίσθησης συλλογικής αυτοαποτελεσματικότητας.

Άσκηση στην διαμόρφωση και χρήση εργαλείων (ανάπτυξη ερωτηματολογίων) συνεργατικής έρευνας -δράσης.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Η έλλειψη χρόνου για τις αναγκαίες διαβουλεύσεις και ανατροφοδοτικές συναντήσεις.

Η υπέρμετρη ενασχόληση με γραφειοκρατικές εργασίες.

Η μη επαρκής υποστήριξη της ΕΔΥ (μία ημέρα την εβδομάδα).

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα

Πρακτικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας . Τρόποι αποτελεσματικής συμπερίληψης.

Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα αντιμετωπίζει μια σειρά από

παιδαγωγικές προκλήσεις στις πολυπολιτισμικές διαφοροποιημένες τάξεις,γεγονός

που καθιστά αναγκαιότητα την οργάνωση και τον προσανατολισμό της διδασκαλίας

σε συμπεριληπτικές και διαφοροποιημένες προσεγγίσεις.